英語力向上のためのブログ

英語で日記を書いたり、主にイギリスに関するweb記事を英訳してみたりします

2019_104 作文

◆まずは徒然なるままに書いてみる

The other day, I read an article which refered to books I have had. Then suddenly I started to want to read them again, so I tried to find them in my house. But I couldn't find. Where did they go? Then I visited to a library and rent them. The books title were "Buou no mon." I can't translate to English. The books are cncsisted by two. And the hero is Kaneyoshi who was son of Emperor Godaigo. At that time, Japan had two politics, The North and The South. Kaneyoshi's father Emperor Godaigo made South politics. This story is that Kaneyoshi went to Kyushu and tried to quonqer there.

↓↓↓

◆上の酷い文章をまずgoogleさんで訳してみる

先日、私は持っていた本を参照する記事を読みました。 それから突然それらを読みたいと思い始めたので、私の家でそれらを見つけようとしました。 しかし、私は見つけることができませんでした。 彼らはどこに行きましたか? それから私は図書館に行き、それらを借りました。 本のタイトルは「武王の紋」。 英語に翻訳できません。 本は2人で構成されています。 そして主人公は、五大天皇の息子だった兼吉です。 当時、日本には北と南の2つの政治がありました。 カネヨシの父ゴダイゴ天皇は南の政治を作った。 この話は、カネヨシが九州に行って、そこに鎮圧しようとしたということです。

意外にさほど間違ってないwww制圧・鎮圧の単語間違っているのにwww

↓↓↓

◆書きたかったことのために言葉を調べる

その本は上下巻に分かれている The book consists of two volumes.

南北朝時代 The Period of the Northern and Southern Courts

南朝 southern court