英語力向上のためのブログ

英語で日記を書いたり、主にイギリスに関するweb記事を英訳してみたりします

2020_001 作文

◆書きたい内容

私は子供のころ日本舞踊を習っていました。日本舞踊には藤間流花柳流の二つの流派があります。わたしはこの二つにどのような違いがあるのか知りません。私が習っていたのは藤間流でした。

↓↓↓

◆英訳しやすい文に直す

↓↓↓

◆まずは徒然なるままに訳して書いてみる

I used to learned Japanese dance when I was a child. Japanese dance has two style Fujima-style and Hanayagi style. I don't know what is different from them. The style was Fujima what I have learned.

↓↓↓

◆上の作文をgoogleさんで訳してみる

私は子供の頃、日本舞踊を習っていました。 日本舞踊には、藤間流花柳流の2つのスタイルがあります。 何が違うのかわかりません。 スタイルは私が学んだフジマでした。

 ↓↓↓

◆元々の文章をgoogleさんで訳してもらう

I was learning Japanese dance when I was a kid. There are two schools of Japanese dance: the Fujima style and the Hanagi style. I do not know the difference between the two. What I was learning was the Fujima style.

 

えー流派ってschool なんだー!