英語力向上のためのブログ

英語で日記を書いたり、主にイギリスに関するweb記事を英訳してみたりします

2019_125 作文

これから英会話カフェに行くので自己紹介をしてみようと思います

 

◆書きたい内容

私は英会話カフェというものに今日はじめてきました。私は時々1人で海外旅行に行きます。だから私は旅行英語であれば話すことができていると思います。しかしネイティブの人と会話をするチャンスがあるときに時々相手が何を言っているかわからなくなったり、自分の言いたいことが英語にできなかったりするのです。それで英語を話すことに慣れたいと思ってここに来ました。

↓↓↓

◆まずは徒然なるままに書いてみる

It is the first time to come to English conversation cafes like this. I sometimes go to abroad by myself, so I think I can speak English only for travel. However when I have a chance to talk with natives, I always do not know what they say on the way of our conversation, or I have no idea what can I say what I'd like to speak in English. So I'd like to get used to speaking English even I'm in Japan.

↓↓↓

◆上の作文をgoogleさんで訳してみる

このような英会話カフェに来るのは初めてです。 私は時々自分で海外に行くので、旅行のためだけに英語を話すことができると思います。 しかし、ネイティブと話をする機会があるとき、会話の途中で彼らが何を言っているのか、または英語で話したいことを何と言えばいいのかわからない。 だから私は日本にいても英語を話すことに慣れたいです。

↓↓↓

◆元々の文をgoogleさんで英訳してみる

I started today with an English conversation cafe. I sometimes travel alone on my own. So I can speak English if I travel. But when you have a chance to talk to a native person, sometimes you don't know what the other is saying, or you can't speak what you want to say in English. So I came here to get used to speaking English.

 

???この訳あっているの?